top of page

TIPY PRO PERSONALISTY

10 tipů pro Vaše pracovní inzeráty

Prohlédli jste si někdy své pracovní inzeráty očima uchazečů? Obsahují nabídky vše, co uchazeče zajímá? Pracovní inzerát je často vaší první vizitkou, kterou uchazeči uvidí. Nepropásněte svou šanci zaujmout. Přinášíme 10 konkrétních tipů, jak můžete své inzeráty vylepšit. Zveřejněte přehledně vše, co uchazeče zajímá.

10 tipů pro Vaše pracovní inzeráty

(1) Název inzerátu


Inzerujete na pracovních portálech? Zaujměte už samotným názvem inzerátu. Nabízíte zajímavý benefit, možnost úpravy pracovní doby nebo částečný úvazek? Vložte tuto informaci přímo do nadpisu. Je možné, že nabídka sedne právě někomu, kdo v seznamu inzerátů marně hledá možnost kratšího úvazku při rodičovské dovolené, ubytování za dobrou cenu nebo možnost přivýdělku o víkendech. Pracovních nabídek je na portálech mnoho a zájemci neotevřou každou nabídku s nic neříkajícím názvem „všeobecná/praktická sestra“ bez další specifikace.


PŘÍKLADY:


  • Všeobecná sestra do kardiologické ambulance (flexibilní začátek pracovní doby)

  • Sanitář/ka na lůžka ortopedie (s ubytováním v Praze za 2000 Kč měsíčně)


(2) Úvod


Podařilo se Vám vytvořit zajímavý název inzerátu a uchazeč otevřel Vaši nabídku. Ani v tuto chvíli ale nemáte vyhráno. Zaujměte uchazeče a nenechte ho stránku opustit dřív, než se dostane k hlavním bodům nabídky.


Úvody inzerátů často obsahují obecný odstavec o společnosti (v jakém roce firma vznikla, že jde o příspěvkovou organizaci apod. Málokterá podobná informace uchazeče více zaujme nebo podpoří v rozhodnutí na nabídku reagovat.

Raději přidejte na úvod pár podstatných bodů vystihujících to nejlepší z nabídky. Přidejte několik vět, kde shrnete to nejzajímavější o pozici nebo atraktivních zaměstnaneckých benefitech.


(3) Popis pracovní pozice


Co obnáší práce všeobecné sestry pravděpodobně všichni zdravotníci vědí už z let školní praxe.  Určitě ale ocení několik konkrétních bodů o daném pracovišti.


Uvedeme pár příkladů:


  • kolik sester pracuje ve směně a zda je na oddělení dostatek pomocného personálu,

  • o kolik pacientů se na oddělení starají,

  • jak je organizovaná práce během dne

  • nebo jaká další specifika má dané oddělení.


Podle našeho průzkumu by více než 90 % uchazečů zdravotnických profesí uvítalo v inzerátu bližší popis pracovních činností a organizace práce na oddělení.


(4) Pracovní doba a režim


Více než 85 % respondentů našeho průzkumu mezi zdravotníky nám potvrdilo, že jim v inzerátech často chybí informace o pracovní době a druhu směn.

Popište stručně pracovní dobu a režim přímo v obsahu nabídky. Jde o třísměnný nepřetržitý provoz s osmihodinovou pracovní dobou? Slouží se "dvanáctky" nebo všední dny od 8.00 do 16.00? Není potřeba vymýšlet nic složitého, pouze specifikovat a popsat konkrétní provoz daného oddělení.


(5) Platové podmínky


95 % dotázaných zdravotníků by uvítalo transparentní komunikaci a zveřejněné informace o platových podmínkách. Zájemci to považují za férové jednání. Uveďte tuto informaci do nabídky.


Nemůžete-li specifikovat přesnou částku, například proto, že postupujete dle zápočtu praxe, zohledňujete vzdělání apod. Uveďte rozmezí možných platových podmínek s doplňující informací, co vše konkrétně výši platu ovlivňuje.


(6) Pracovní prostředí a kolektiv


Máte k dispozici fotky z oddělení? Přidejte pár autentických snímků do inzerátu. Proč je to důležité? Každého zajímá, s kým bude pracovat, jaký bude kolektiv na daném oddělení nebo jak je oddělení vybaveno. Fotografie z oddělení budou v tomto případě mluvit lépe než slova.


(7) Budoucí šéf


Osoba nadřízeného je podstatnou otázkou při rozhodování zájemců, zda na místo nastoupí nebo ne. Představte vedoucího oddělení v nabídce. Bude to mít hned dvě výhody. Za prvé si uchazeč může snadněji dokreslit celou šíři nabídky a to, zda ho budoucí vedoucí zaujme. Za druhé se pak bude cítit lépe, pokud bude vědět předem, s kým se u osobního pohovoru osobně setká.


(8) Zaškolení


Určitá podoba adaptačního procesu u zdravotnických profesí je samozřejmá. Jejich úroveň u různých zaměstnavatelů se ale velmi výrazně liší. Změna zaměstnavatele nebo oboru není lehký krok. Máte-li dobře nastavený adaptační proces, zmiňte se o jeho průběhu v pracovní nabídce. Vstřícné prostředí a nastavení důkladného zaškolení mohou být rozhodujícími faktory pro výběr právě Vaší nabídky práce, protože málokdo chce být rovnou vhozen do vody.


(9) Benefity


Nabízíte řadu zaměstnaneckých benefitů? Pět týdnů dovolené nabízí ve zdravotnictví každý. Neplýtvejte první příčky výčtu benefitů podobnými „výhodami“. Vyberte na první místa ty benefity, které nemají všude nebo které jsou specifické pro danou pozici.


TIP: Mnoho nemocnic nabízí jako benefit i možnost ubytování. Pro někoho je u bydlení rozhodující nejnižší cena, pro jiného dostatek soukromí, vybavení nebo vzdálenost od pracoviště. Zprostředkujte zájemcům jasné informace. Zveřejněte ceník, adresu a doplňte fotky přímo z nabízeného ubytování.


(10) Informace o průběhu náborovém procesu


Jak dlouho Vám nebo liniovým manažerům trvá, než se ozvou přihlášeným kandidátům? Více než 80 % dotázaných zdravotníků očekává reakci zaměstnavatele nejpozději do 5 dnů od prvního kontaktu. Téměř 19 % očekává kontakt dokonce už do 2 dnů.


Pokud je lhůta delší, nebude to zájemcům vadit za podmínky, že je včas informujete o délce výběrového řízení. Tuto informaci nemusíte uvádět přímo v inzerátu. Pošlete ji jako součást prvotního emailu, kterým potvrzujete přijetí životopisu.


Tip na závěr: S tvorbou nabídky Vám pomohou vlastní zaměstnanci


Potřebujete popsat, jak vypadá běžný pracovní den? Zjistit, co považují zdravotníci za výhody svého pracoviště nebo jaké benefity mají nejraději? Zeptejte se jich. Požádejte liniové manažery o spolupráci při tvorbě inzerátů.


Máte vše připravené, ale stále si nejste 100% jistí? 


Dejte přečíst inzerát někomu přímo z daného oboru. Hledáte všeobecné sestry? Zajděte na některé oddělení a poslechněte si názory na připravený inzerát přímo od zdravotníků. Dají Vám tu nejlepší zpětnou vazbu.

10 tipů pro Vaše pracovní inzeráty

Autor: HR poradna, Galerie zdravotnictví

bottom of page